Utama
FAQ
Order
AuraWhite(New)
 

 


 
 



 
 


Salam untuk semua,

KECANTIKAN adalah dambaan setiap wanita. Tidak kira pangkat, umur, keturunan dan sebagainya. Kita memang tidak dapat mengubah rupa bentuk kejadian yang ditentukan oleh yang Maha kuasa. Tetapi tanda bersyukur dari insan terhadap penciptanya adalah dengan menjaga setiap anugerah yang diberi kepadanya. Ingin saya berpesan bahawa kecantikan dalaman dan kecantikan luaran mestilah seiring, barulah kecantikan yang hakiki itu boleh terpancar di wajah kita.

Di dunia realiti, kita berada di dalam sebuah masyarakat di mana kita selalunya  dihakimi oleh daya tarikan penampilan khususnya kecantikan fizikal. Contohnya  dalam urusan pencarian kerja, mencari pasangan, kenaikan pangkat dan sebagainya selalu mengutamakan dan mementingkan faktor kecantikan fizikal.

Saya sendiri pernah mengalami situasi ini dan berharap ia tidak berlaku kepada anda. Mari kita akui saja, kita semua ingin dilihat terbaik dan  mengharapkan orang lain juga menghargainya. Oleh kerana itu, penting bahawa kita perlu menitikberatkan penjagaan tubuh badan kita, khususnya kulit kita.


 
 
 

AMAT BERPUAS HATI

Kenapa saya begitu YAKIN dengan produk ini?
Secara peribadi saya adalah pengguna setia produk ini!

Saya amat berpuas hati dengan hasilnya setelah kulit saya lebih cerah dan cantik. Disebabkan banyak pertanyaan dan permintaan rakan-rakan, akhirnya saya terpanggil untuk kongsikan RAHSIA ini kepada semua.

 
     
   
 
     
 

Fakta

Kulit  adalah organ terbesar dari tubuh dan merupakan garisan  pertahanan pertama bagi melawan penyakit. Tidak seperti organ lain, kulit kita mengelilingi dan melindungi kita. Ketika berlakunya sesuatu yang tidak baik, hasilnya akan jelas terlihat. Kulit secara berterusan akan dipengaruhi oleh keadaan  dalaman dan persekitaran. Penuaan dan penyakit boleh menyebabkan pelbagai tanda dan gejala terhadap kulit termasuk kekeringan, kehilangan daya ketahanan dan KEGELAPAN.

 
 

 

 
 
 

Testimoni Saya Sendiri:


Sebelum


2 Bulan pengambilan Gluta

Testimoni
Terkini

Ramai kawan-kawan bertanyakan tentang perubahan pada kulit dan kecerahan yang amat ketara. Tiada lain yang saya ambil kecuali Produk L-Glutathione.. Sungguh menakjubkan! Inilah yang saya ingin kongsikan bersama-sama mereka dan anda semua.

 
 
     
  order here  
     
 
 

(NEW)Testimoni Pengguna (Pakej Promosi)

Dari : Hafiz (Pulau Pinang)

 
 
     
 
 

(NEW)Testimoni Pengguna (Pakej Ideal):

Dari : Pn Amal (Sarawak)

Assalammualaikum Pn Alia,,,,

Terlebih dahulu saya ingin mengucapakan terima kasih kerana memperkenalkan produk ini..
Memang pada mula nya saya kurang percaya kerana selalunya produk kecantikan hanya akan putih pada bahagian muka sahaja,,, tetapi bagi saya setelah 2 bulan penggunaan baru hasilnya apat dilihat,,, teguran oleh suami saya sendiri yg mengatakan kult badan saya cerah dan licin,,, yerlah saya sendiri tidak perasan akan perubahan tersebut,,, sehingga lah Puan sendiri yg menghubungi saya... Puan seorang yg prihatin kepada para pelanggannya,, Tahniah Puan,,,
Tapi harganya agak mahal gak,, kena kumpul dulu pulus nih Puan,,, apa pun terima kasih.....

Disini saya sertakan gambar untuk perkongsian bersama,,,

Tue 18/12/2012 8:24 PM

 
 
     
  order here  
     
 
 

Testimoni Pengguna:

Dari : Myra (Petaling Jaya)

Sebelum


Selepas

Salam sis,

Sebelum ini memang tak percaya ada produk yang boleh mencerah dan menjadikan kulit lebih cantik. Kini bukan sahaja myra, malah kakak juga dah mula menggunakan gluta prime dan sabun gluta ni. Amat berpuas hati dengan hasilnya. Kini myra lebih ceria dan confident!

Terima kasih sis alia.

 
 
     
  order here  
     
 
 

Testimoni Pengguna:

Dari : Farha

Sebelum


Selepas

Salam Kak,

Ini MMS testimoni saya sebelum dan selepas. Akak boleh gunakan gambar saya ni...

Terima kasih.

 
 
     
 

APAKAH RAHSIANYA?

Kini anda boleh memiliki kulit seperti selebriti dan menamatkan kegelapan!

SESUAI UNTUK LELAKI DAN WANITA !!!



 
 

Kombinasi Pil Glutathione dan Sabun Badan Glutathione mempercepatkan lagi kesan pemutihan seluruh wajah dan badan !

 

 
 
 

KETERANGAN TENTANG GLUTATHIONE

Glutathione-protein kecil yang terdiri dari 3 asid amino yang disebut sistein, asam glutamat dan glisin, biasanya dihasilkan oleh tubuh sebagai tindakbalas terhadap persekitaran seperti pencemaran iaitu udara yang kita bernafas, air yang kita minum, bahan kimia & racun perosak dalam makanan yang kita makan yang menyebabkan kerosakan pada sel-sel & sistem badan. Apabila semakin banyak terkena pencemaran, semakin cepat tubuh akan menggunakan bekalan glutathione. Tanpa perlindungan Glutathione, sel-sel akan mati pada kadar yang lebih cepat, membuatkan orang kelihatan berusia lebih cepat & menempatkan mereka pada risiko penyakit yang disebabkan toksin termasuk kanser.

Glutathione juga sering disebut sebagai MASTER ANTIOXIDANT di dalam tubuh. Ia juga sebagai anti-penuaan dan untuk pencerahan kulit .

Oleh itu, mari kita bersama-sama meningkatkan penampilan diri dan kesihatan sempena TAHUN BARU INI.

 
 
 

KENAPA AMBIL GLUTATHIONE?

Glutathione sudah lama terkenal di kalangan artis dan selebriti antarabangsa dan juga di Malaysia.
Juga dikenali dengan gelaran Master Antioxidant
note
Pengambilan Glutathione dengan cara berterusan akan membuat kulit semakin putih dan cerah.
note
Glutathione juga akan membuatkan anda kelihatan 5 hingga 10 tahun lebih muda dari usia sebenar



 
     
 
 
 
 

Gluta Prime , L-Glutathione 1000mg (60 CAPS) --
Formulasi baru dengan Alpha Lipoic Asid & Vitamin C

  • L-Glutathione di kenali di Asia sebagai pil pemutih, pil peluntur, pil pencerah dan menjadi semakin popular kerana ia berupaya untuk mencerah dan mencantikkan kulit serta membantu meningkatkan tahap kesihatan.
  • Memutihkan kulit (membantu memutihkan kulit wajah dan badan dengan penukaran melanine (gelap / coklat / kuning pigmentasi) untuk phaeomelanin (pigmentasi kulit putih kemerahan)
  • Mengandungi L-Glutathione dan L-Cysteine yang berfungsi sebagai agen pencegah pigmentasi dan menggalakkan pembentukan melanin kulit yang cerah
  • Membuat kulit anda mulus, segar dan berseri-seri
  • Membantu meningkatkan kekuatan dan ketahanan serta meningkatkan tahap kesihatan
  • Untuk mengubati banyak penyakit paru-paru termasuk asma, bronkitis kronik dan emfisema
  • Menjaga fungsi kekebalan dan pertahanan tubuh yang optimum dan menyediakan anti-tumor
  • Melawan pengoksidaan lemak yang beredar dalam aliran darah, termasuk kolesterol, memperlambat proses pembentukan plak dalam arteri - penyebab untuk sebahagian besar penyakit jantung dan stroke
  • Memadam  jerawat dan bekas jerawat

*dapatkan segera dan dijamin... 99.9% berkesan!
Harga : RM 160.00 sebotol

Cara pengambilan

  • Diambil semasa perut kosong dan biarkan selama sejam sebelum makan
  • Ambil 2 pil sehari kerana perlu ada 2000mg glutathione dalam badan sehari untuk kesan pemutihan cepat.
  • Jarakkan 5-6 jam untuk pengambilan pil gluta seterusnya /sebarang produk lain ..
  • Banyakkan minum air kosong
  • Perlu  diambil bersama 500mg vitamin c @ 1000mg vitamin C NON Acid setiap kali bersama pil glutathione
  • UNTUK PENYERAPAN MAKSIMUM, SUPPLEMEN HARUSLAH DIAMBIL SEMASA PERUT KOSONG
*GLUTATHIONE DAN VITAMIN C
 Mengapakah Vitamin C diperlukan? Hal ini untuk memastikan L-Glutathione dapat diserap dengan baik dan membantu proses pemutihan.

Recommend:
Untuk lebih kesan sila gunakan L-Glutathione Sabun Whitening

 
     
 
order here
 
 
     
 
 

ALPHA LIPOIC ACID (ALA)

  • Alpha lipoic adalah asid lemak yang ditemui secara semulajadi di dalam setiap sel dalam tubuh.
  • Berfungsi untuk menghasilkan tenaga bagi tubuh kita
  • Alpha lipoic menukarkan glukosa (gula darah) menjadi tenaga.
  • Alpha lipoic juga merupakan antioksidan, zat yang meneutralkan bahan kimia berbahaya yang dipanggil radikal bebas.
  • Alpha lipoic meningkatkan pembentukan glutathione.
  • Alpha lipoic dicipta oleh tubuh dan boleh ditemui dalam jumlah yang sangat kecil dalam makanan seperti bayam, brokoli,kacang polong, Brewer's yeast, Brussel sprout, dedak padi, dan jeroan
  • Alpha Lipoic Asid mengakibatkan peningkatan kadar glutathione, yang membantu tubuh membuang toksin/racun
 
 
     
   
 
 

GLUTATHIONE

  • Glutathione adalah molekul kecil yang terdiri daripada tiga asid amino iaitu sistein, asam glutamat dan glisin yang ada di hampir setiap sel tubuh.
  • Glutathione adalah antioksidan penting yang membantu tubuh menghilangkan zat-zat berbahaya
  • Kehadiran glutathione diperlukan untuk mempertahankan fungsi normal sistem kekebalan tubuh.
  • Ada beberapa cara tubuh dapat menghasilkan glutathione iaitu mengambil makanan dan menukarkannya menjadi 3 asid amino iaitu bahan di dalam Glutathione
  • Sebagai contoh, asparagus dan tembikai juga menghasilkan Glutathione.
Hati adalah tempat takungan glutathione yang tebesar.
 
 
   
     
 
 

TIPS PEMUTIHAN/PENCERAHAN
4 LANGKAH MUDAH

 

1. PRODUK PEMUTIH   

  • Pastikan kepekatan bahan pemutih kulit yang aktif dalam sesuatu produk.
  • Harga bukan penentu keberkesanan sesuatu produk dan tidak logik jika harga mahal memberi kesan lebih baik.
  • Membeli daripada sumber yang anda percaya, memiliki tindakbalas yang baik, dan disyorkan oleh pengguna yang mendapat kesan yang baik.
  • Keselamatan adalah yg paling utama kerana KULIT ANDA ADALAH SATU- SATUNYA YANG ANDA MILIKI.
  • Contoh bahan-bahan berasaskan tumbuhan yang selamat digunakan ialah Kojic Acid (diambil dari cendawan), Licorice (extract/pati tumbuhan), or Papain (dari betik). Bahan ini sangat selamat sehingga digunakan juga dalam pembuatan produk makanan

 

2. GUNAKAN PELEMBAB YANG SESUAI   

  • Khusus kepada yang memiliki kulit kering
  • Pemutihan melibatkan proses pengelupasan kulit (pengelupasan), yang mengering pada kulit iaitu kesan pengeringan yang diperlukan untuk menanggalkan lapisan kulit gelap yang tidak diingini.
  • Menggunakan pelembab adalah lebih baik iaitu dengan mengoleskan di wajah 10-15 minit selepas menggunakan produk pemutih.

 

3. PERLINDUNGAN DARI UVA DAN UVB

  • Tidak semua produk perlindungan matahari melindungi kulit dari sinaran UVA & UVB
      * UVA – penyebab penuaan. Tona tidak sekata dan kedutan
      * UVB – penyebab kulit terbakar (sunburn)
  • Gunakan perlindungan SPF yang lebih tinggi (SPF70)
  • Tanpa menggunakan perlindungan dari sinaran matahari, produk pemutihan akan menjadi sia-sia.
  • Elakkan dari terdedah secara terus kepada pancaran matahari terutama dari pukul 10 pagi hingga 3 petang.

 

4. PENGAMBILAN VITAMIN C DAN GLUTATHIONE 

  • Kajian menunjukkan bahawa pengambilan harian pemutihan kulit Glutathione pil dan 1000 mg vitamin C suplemen dapat meningkatkan kekenyalan kulit dan mencegah kulit mengeluarkan melanin sebagai kesan jangka panjang.
Melanin merupakan pigmen coklat. Semakin gelap warna kulit, semakin banyak kandungan melanin yang ada.

 

 
 
     
     
 
 
Gluta
 
 

Gluta Gold Soap - UNDERSTANDING YOUR SKIN - PERFECTLY.
(Sabun Pencerah Glutathione)

135grm

Sabun pencerah yang lembut. Tidak ada kesan sampingan dan dalam 2 minggu anda akan melihat perbezaan ke atas kulit di mana kulit semakin lembut dan cerah.
*dapatkan segera dan dijamin... 99.9% berkesan!

Dibuat di Jepun dan Halal (lihat logo pada kotak)

Kandungan Aktif .

Glutathione, Grapeseed extract, Vitamin C, Alpha Lipoic Acid

Harga : RM 60.00 RM 55.00 sekotak

Cara penggunaan.

  • digunakan pada badan setiap hari dan dibiarkan selama 3 hingga 4 minit
  • digunakan pada muka (buih) selama tidak lebih dari 2 minit.
 
 
     
     
     
 
 
Gluta
 
 

AURAWHITE Pure L-Glutathiione + Hydrolyzed COLLAGEN.
*BARU & HotSeller

(L-Glutathion & Collagen terbaik dari Malaysia - HALAL dan 100% Bahan semulajadi dan keluaran Bumiputera Islam)

900000mg

>> Maklumat lengkap klik sini <<

 

PERCUMA : SHAKER + DIAMOND SHEET MASK + SCOOP

AuraWhite merupakan produk supplement kulit berbentuk serbuk yang boleh dibancuh menjadi air yang sangat berkhasiat untuk kulit dan lazat untuk diminum! Dihasilkan khas untuk wanita sibuk bekerjaya seperti anda yang tidak mempunyai masa untuk menjaga kecantikkan kulit.

AuraWhite kini menggunakan formula yang diperbaharui 900,000mg dengan 5 stem cell (tomato, apple, roselle, snowlotus & raspberry). Produk ini juga mengandungi bahan-bahan berkhasiat lain untuk kulit diantaranya adalah seperti berikut:

  • Collagen: Collagen di dalam setiap botol menjadikan kulit anda lebih halus, menghilangkan kedutan pada wajah, menghilangkan selulit dan merawat jerawat
  • Glutathione: AuraWhite mencerahkan dan menghilangkan pigmentasi pada kulit. Antioksida yang baik untuk kulit!
  • Stem Cell: Menjadikan kulit lebih “glowing” dan cantik, mengecilkan liang roma, menghilangkan pigmentasi dan cela!

 

HARGA : RM 150 (WM), RM 160 (EM)

Cara pengambilan

Bancuh 2 scoop 2 kali sehari. (sebelum sarapan pagi & sebelum tidur malan)
(disarankan mengambilnya semasa perut kosong. 30 minit selepas minum colagen barulah mengambil sarapan)

Cara penyediaan

Masukkan 2 scoop aurawhite kedalam shaker dan tambah 120ml air kemudian shake/goncang

 

order here

 
 
     
     
 
 
Gluta
 
 

ACID FREE C
500mg

Vitamin C yang disyorkan. Boleh didapati di mana-mana farmasi ternama.
* Berasal dari kalsium askorbat
* Ia tidak asid (asam).Lebih sesuai diambil semasa perut kosong.

** VITAMIN C bermanfaat untuk peningkatan pemulihan kulit wajah.


Harga : RM 19.95

 
 
     
  order here  
 
 

Tips pengambilan:

NIAT & DOA+ ISTIQAMAH (berterusan)
Mulakan dengan BISMILLAH, tanpanya hilang keberkatan.

 
 
     
 
 

Testimoni Pengguna


Dari : Ima

BEFORE

AFTER

NI TESTI DARI SAYA SENDIRI YG MAKAN GLUTA,DULU MUKA SAYA BERJERAWAT TERUK DAH TAK TAHU NAK BUAT APA,SELEPAS SAYA MAKAN GLUTA MUKA SAYA DAH OK SIKIT DEMI SEDIKIT,RAMAI DAH TEGUR SAYA SUKA SAYA TAK TERKIRA

**********************

ramai gak yg tanya ima muka dah putih byk cousin ima tanya ima bagitahu la pasal gluta tapi mereka nak beli duit tak cukup lagi

ima citer dgn kakak ima pasal gluta nih dia suh ima mms gambar ima,anak dia ckp apa"mama ni kakak ima ke nape putih sangat" kakak ima ckp anak aku dah tak kenal ko dgn dah kurus pastu muka putih bersih dulu berjerawatima pun citer la dia pun nak cuba

ima taknak citer dulu biar org tegur ima citer kan takkan kita nak sorok semua wanita nak cantik kan

ni mak ima tak tahu kalau dia tahu dia pun nak cubamak ima pun tegur muka ko dah putih sesangat apa yg ko pakai,sabtu ni nak jumpa mak nak citer dgn dia

*********************************

 
 
     
 

KESAN PEMUTIHAN MENGIKUT INDIVIDU

JANGKA WAKTU UNTUK KULIT
note kulit coklat sederhana/ biasa: 1-3 bulan
note kulit coklat gelap: 3-6 bulan
note kulit sangat gelap: 6-12 bulan.
note kulit hitam: sekurang-kurangnya 2 tahun atau bahkan lebih
note kulit putih: kulit akan menjadi putih kemerahan dalam tempoh 1-2 bulan
noteSetelah seseorang memiliki warna kulit yang diinginkannya, pemeliharaan/    penyelenggaraan adalah 1000mg (sebijil pil) sekali sehari.

Kesan sampingan
Secara umum dianggap bebas dari kesan sampingan. Tidak ada kesan sampingan yang tak diingini  dilaporkan dalam penggunaan jangka panjang. Ahli saintifik yang membuat kajian tentang  produk ini menyatakan tiada kesan sampingan lain melainkan akan kelihatan lebih muda dari usia dan pencerahan kulit.
 
     
 

Testimoni Pengguna

SMS 1

SMS 2

EMAIL 1

 

EMAIL 2

 
     
   
     
 
 

JAMINAN

Anda pasti akan berpuashati dengan perubahan
pada kulit anda!

 
 
     
 
 

INGIN SAYA TEKANKAN DISINI. KEJAYAAN DALAM PEMUTIHAN KULIT TIDAK BERGANTUNG SEPENUHNYA KEPADA PRODUK PEMUTIHAN ITU SENDIRI. DISPLIN DALAM MENGIKUT ARAHAN & ATURCARA ADALAH KUNCINYA. KAEDAH YANG BETUL ADALAH CARA YANG TERPANTAS UNTUK MENDAPATKAN KESAN TERBAIK

 
 
     
  order here  
 

Yang ikhlas;

P.S. Memiliki wajah yang cantik dan lebih cerah adalah impian wanita.
P.S.S. Saya sendiri telah mendapat kesan hebat selepas mengamalkan produk ini.

 
 

 

“ORANG YANG BURUK DARI UMAT KU IALAH YANG SELALU MAKAN MEWAH, BERPAKAIAN BERANEKA RAGAM DAN SUKA BERCAKAP BESAR TETAPI LOKEK UNTUK MENJAGA KESIHATAN, LALU MEREKA LALAI MENGERJAKAN IBADAH. SESUNGGUHNYA MEREKA AKAN MENERIMA AZAB PEDIH”
(Maksud Hadith)

 
  Utama | FAQ | Order | Mandi Aura | Jerawat Badan  
 
     
     
    powered by BelajarPHP